O pozycjonowaniu słów kilka: prosto, lecz nie prostacko
Wiele osób, którym zdarzyło się założyć własny biznes, niedługo potem tworzy strony internetowe mające na celu promocję swojej działalności. Bardzo często skłania to ich do zastanowienia, co mogą jeszcze zrobić w obrębie strony WWW, aby klient szukający danej usługi w Internecie, trafił właśnie na ich firmę. Odpowiedzią na takie rozważania jest pozycjonowanie stron internetowych, kryjące się również pod skrótowcem SEO.
Z poradnika dowiesz się
Co to jest SEO?
SEO (search engine optimization, optymalizacja treści dla wyszukiwarek internetowych) to różnego rodzaju działania wchodzące w skład marketingu internetowego, które mają na celu sprawienie, aby dana strona internetowa wyświetlała się wyżej na liście wyników różnych wyszukiwarek internetowych. Procesy te muszą nieprzerwanie i nieustannie trwać, ponieważ algorytmy, na których opierają się poszczególne wyszukiwarki, ciągle się zmieniają, a lista wyników dla różnych użytkowników może się od siebie w znaczący sposób różnić.
Do działań, które wchodzą w skład optymalizacji treści, można zaliczyć m.in. następujące czynności:
- umieszczanie słów kluczowych w tekstach publikowanych na stronach internetowych,
- tworzenie odpowiednich nagłówków,
- uproszczenie adresów internetowych konkretnych podstron,
- pozyskiwanie linków ze stron zewnętrznych,
- optymalizacja kodu strony.
Dlaczego warto współpracować z agencją SEO?
Oczywiście wyżej wymienione akcje nie są wszystkimi możliwymi przykładami postępowania firm od pozycjonowania stron internetowych: istnieje wiele różnych sposobów sprawienia, aby strona internetowa zawędrowała wyżej na liście wyświetlanych wyników. Trzeba jednak pamiętać, że każdy przypadek jest inny, toteż lepiej oddać swoją stronę WWW w ręce specjalistów, którzy dla każdej firmy znajdą najlepsze rozwiązanie. Zabawy w domowe pozycjonowanie mogą skończyć się nie najlepiej – istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że wklejanie linków na forach internetowych może zostać uznane za działanie spamerskie, a co za tym idzie, wyszukiwarki nie będą uwzględniały w wynikach danej strony internetowej. Warto zadbać o swój biznes i uniknąć tego typu problemów. Wsparcie firmy, która zajmuje się profesjonalnie SEO sprawi, że zaoszczędzimy swój czas i pieniądze.
Jak oceniasz ten poradnik?
Dziękujemy za Twoją opinię!Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści
Więcej poradników o stronach internetowych
W Internecie znajdują się miliony stron internetowych. Codziennie powstają nowe strony, które mają za zadanie przyciągnąć do siebie nowych internautów. Jednym z głównych problemów nowo powstających stron jest to, że zamiast przyciągać odwiedzających wręcz ich odpychają.
22.08.2012Oferteo.pl to największy w Polsce serwis łączący firmy świadczące przeróżne usługi z potencjalnymi klientami. Na platformie działa ponad 500 tysięcy firm. 17 maja 2022 roku poznaliśmy laureatów corocznego plebiscytu Najlepsi, organizowanego przez nasz serwis. Wybrane firmy zostały odznaczone specjalnym emblematem „Najlepsi 2022”. Na jakiej zasadzie wyłaniano te firmy i dlaczego warto być aktywnym na Oferteo?
26.08.2022Marketing internetowy jest szczególnym rodzajem marketingu, czyli działań ukierunkowanych na wsparcie sprzedaży produktów i usług przy wykorzystaniu różnorodnych metod i technik działania. Domena działania marketingu internetowego jest jednak nieco szersza, a zakres zainteresowania obejmuje również kreowanie wizerunku firmy w Internecie.
08.09.2022Aktualizacja algorytmu Google w ostatnim czasie dała wielu serwisom sporo do myślenia. Google już od pewnego czasu zwraca uwagę na to, jak strona wygląda i czy jest dostosowana do urządzeń mobilnych, co plusuje dla jej pozycji w wynikach organicznych Google. To, czy strona jest przystosowana pod urządzenia mobilne, ma wpływ również na płatną reklamę i jej opłacalność. Wykonanie responsywnej strony internetowej, czyli dostosowanej do urządzeń mobilnych, to w tych czasach podstawa. Jeżeli chcemy ją promować w sieci, jeżeli będzie ona nieresponsywna, to wówczas możemy liczyć się z dużym współczynnikiem odrzuceń na naszej firmowej stronie internetowej.
02.03.2017Reklama w wyszukiwarce Google to niewątpliwie jedno z najlepszych narzędzi do pozyskiwania klientów, ponieważ charakteryzuje się tym, że to właśnie klient sam wyszukuje informacje na dany, konkretny temat. Wszystko tak naprawdę zależy od intencji użytkownika - to, czy kliknięcie będzie powodowało konwersję, czyli - na ludzki język - sprzedaż lub inną realizację naszego celu biznesowego, takiego jak np. pozyskanie do potencjalnego klienta numeru telefonu, wykonanie przez niego połączenia czy wypełnienie formularza kontaktowego z prośbą o kontakt z nami.
02.03.2017Obecność w sieci można sobie zapewnić różnymi sposobami. Na przykład poprzez własną witrynę. Jak stworzyć stronę internetową domową, dla szkoły, a może dla firmy? Czy każda będzie taka sama? Zobacz, jak stworzyć stronę internetową – samodzielnie czy lepiej zlecić takie prace programistom i web deweloperom?
04.12.2023